Blixtar o dunder!?

Blixtar och dunder!! ...ja det känns inte långt ifrån att det skulle bli det snart. Det är helt vitt på himlen...klockan är halv tio. Inte så där ljust ..men ändå på ett sätt som känns konstigt när klockan närmar sig 22. Regnet öser ner utanför. Balkongdörren är tillräckligt öppen för att man ska höra regnet slå mot den blåa plaststolen utanför. Låter inte lika mycket när de tunga dropparna når trägolvet på balkongen, det jag byggde förrförra sommaren.

Ser hur vattnet studsar upp o ner från där jag ligger. Har kurat upp mig i soffan. Älskar min soffa. Sköna kuddar...somnat här många gånger. Alltid gillat regn så här på sommaren. Minns när jag bodde hemma på Almgatan. Var nog ungefär tio år sedan som mamma o min lillebror som då fortfarande bodde hemma flyttade därifrån. Men vi hade en altan med plasttak och fönster ...och där under fanns det även en hammock. För er som av nån anledning inte vet vad det är, så är det typ en soffa som man kan gunga i :)

Där kunde jag sitta när det regnade o höra hur det slog ner mot det ljusblåa plasttaket. På något vis tyckte jag att det var avslappnande. Samma sak att ligga i badet....ni som känner mig väl, veeet hur mycket jag älskar o ligga i badet när vattnet rinner :) Rena rama sömnpillret.

Hade tänkt o åka till Liseberg ikväll o dansat, var kanske lika bra att jag inte gjorde det då...vet inte vad det är för vädet i gbg iofs men. jaja. Skulle åkt dit med en person jag bryr mig mycket om.....men så blev det bara knasigt i förrgår. Vet varken ut eller in hur jag ska förhålla mig. Jag är inte arg, men tycker inte att jag är värd att vara arg på heller. Jag kan inte be om ursäkt, för det känns inte rätt, men har jag rätt att vara besviken? Kan jag känna mig sviken och sårad? jag vet inte? Det känns tomt just nu i alla fall....vad ska jag göra? ...En sak är säker....jag hoppas det blir bättre :/ ....vet bara inte hur...

Har dock insett att den här världen innehåller så mycket energitjuvar. Varför låter man människor med taskig attityd, människor som bara tar av ens energi utan att fylla upp det igen, ja varför låter man det ens ske?? För att man själv ska må bra, tror jag att det gäller att omge sig av de personer som verkligen får mig att må bättre, för då vill jag samtidigt få dom att må bättre. Det blir som en jättepositiv dominoeffekt.

Nu har det nästan slutat regna ..det droppar bara lite...har nog bildats en del vattenpölar för man hör bilarna nedanför som skvätter upp vattnet när dom åker förbi. Vart tog blixtarna vägen?? inte kommit nåra än juu. Nu börjar det droppa fortare igen...hoppas det öser ner igen :)

Ska se fortsättningen på filmen nu.... The Hurt Locker....o gosa ner mig mer i soffan med min Loka Kaktus/päron :) .....jag saknar dig bara så du vet!

hallojj

Kommentarer
Postat av: Lill-brorsam

hoppas det blir något blixter och dunder.. Hade ett rejält blixtväder här igår, riktigt skönt faktiskt ;p



Va tyckte du om filmen? :)

2010-05-21 @ 22:01:32
URL: http://karlssonsebastian.blogg.se/
Postat av: Pontus

Den va väl okej. storyn var väl lite tam egentligen...men men ...sevärd. vad tyckte du??

2010-05-22 @ 00:10:43
URL: http://www.pontusk.se
Postat av: Lill-brorsam

okey, tycker den var helt okey :) sett sämre filmer :p va tyckte du om shutter island då? sett den än?

2010-05-22 @ 03:18:08
URL: http://karlssonsebastian.blogg.se/
Postat av: Pontus

ja den var helt okej, men saknade en riktig handling. Ah jag vet inte riktigt. Yes såg Shutter Island. Den gillade jag !! Men jag gillar ju när man får tänka och allt inte är så självklart :)

2010-05-22 @ 10:04:38
URL: http://www.pontusk.se
Postat av: Linda

Hej killen...

Hoppas allt är bättre å att det löst sig!

Kommer du till Alingsås ikväll å dansar? Ja kanske skall dit!

Vill dansa med dig!

Kram

2010-05-23 @ 10:44:07
URL: http://beeinglinda.blogg.se/
Postat av: Pontus

Hej Linda!

Jag mår väl okej...mycket i hövvet just nu :/ Hoppas du hade kul igår i Alingsås. Som du kanske märkte så var jag inte där..... har inte dansat på flera veckor..vet inte om jag tappat suget det sista? :/

Kram på dig vännen

2010-05-24 @ 09:31:25
URL: http://www.pontusk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0