Upp o Ner o Upp o lite ner..o lite upp ..

Ligger i sängen ...kopplar av lite....blundar (tur att man kan skriva utan att se tangenterna då) ;) ... mycket tankar i mitt huvud. Tiger Lou's låt Is This The Life spelas på stereon ...eh nu va den visst slut, jaja...ny tiger lou låt nu.

Igår var en dag fylld med ups and downs ...nirgibeb blrhade ned att pja tukk  <--- så blev det visst nu ...hade nog fingersättningen fel på tangenterna helt plötsligt....kanske ska titta ändå ;)...det jag tänkte skriva var i alla fall (nytt kodspråk??) Morgonen började med att jag åkte till Trollhättan och Friskis&Svettis för att fylla på energin (tömma?) i kroppen. Jag hade tillsammans med tre kollegor på friskis i Trollhättan knåpat ihop ett 3 timmars pass....det blev helt enkelt awesome! ...och som Barney Stinson säger ....Legend...wait for it ...dary, Legendary! ;) Det blir riktigt bra. 70 personer kom, och vi jympade på i 3 härliga timmar. Det var som alltid en häftig känsla att stå där i mitten och bara njuta av att känna sin valda musik pumpa ut ur högtalarna, i takt med stegen jag koreograferat ihop till låtarna. Se alla glada motionärer, härliga peppande rop. Det är häftigt....ni som aldrig provat borde testa för att förstå. Det är en kick! ....men tre timmar senare så var man iallafall trött, glad, lite spaghetti i benen :) Men gud va roligt det var. Tack Carolina, Anita och Niclas för att ni frågade om jag ville vara med som "Mr X" från vänersborg ;)

Framåt eftermiddagen var det sen dags för att titta på hockeymatchen mellan Färjestad och Brynäs....en liten mellanstickare...gick in på facebook lite snabbt under tiden jag skriver det här...och hittade en film som en tjej hade delat med sig av på fb....först ..har ni nånsin tänkt på vikten av en kram?? eller är det något ni "bara gör" ..kramas alltså... när jag såg den här filmen fick jag verkligen bara känna att gud va kramar är underskattade... Det är ett så enkelt sätt att sprida värme, glädje, kärlek, vänskap, vänlighet, känslor, ....ja allt som vi människor vill ha ....när jag kollade på den här filmen fick jag faktiskt flera tårar. Lite ledsamma tårar för att jag saknar den där mysiga härliga kramen jag fick häromdagen från en viss person...det var en underbar kram...mer sånt :) och jag hoppas det blir snart, får en lite pirrande, spännande känsla inom mig, hoppas jag får dela med mig av den och känna och njuta, att få chansen att sakna och älska som i filmen du strax kommer kunna se ..ja det är ju alldeles underbart, jag saknar den känslan...hon, söta, charmiga, med sitt varma leende...men iallafall...mest glädjetårar...

Titta och känn själva. Här har ni länken:
http://www.youtube.com/watch?v=uQKikjYOeEY

..and they shall see us: and we will fall upon their necks, and they shall fall upon our necks. And we will kiss each other.  Moses 7:63

Jag är nog en av dom som är absolut alla former av krig, skulle aldrig vilja göra millitärtjänst om inte nödvändigt, så visst det blir lite dumt när filmen handlade om soldater som kommit hem...fast samtidigt var det inte det som rörde mig, utan att saknad kan på ett kort ögonblick förvandlas till något så vackert, underbart härligt och en känsla av frihet....bara-du-och-jag-mot-världen känslan...där allt runt omkring bara försvinner för en stund. Lite ironiskt kanske att man ser peacesymbolen på flickans tröja där i början när hon blev överraskad av sin pappa. 

Kolla vid 1:40 i filmen...är hon inte underbart gullig :) ??

Jaja...kollade i alla fall på hockeymatchen igår hemma här hos mamma...skulle egentligen kollat hos Mattias, men familjen där blev sjuka, så vi fick hoppa över det. va synd, hoppas ni kryar på er snart :) Hade vart kul o träffa er alla! :)
Men matchen slutade inte riktigt som jag ville....och den var rätt tråkig...så nu står det bara 2-1 i matcher...men men ...dom vinner mot brynäs igen i morgon ;) Färjestad mot SM guld!! ;)

Så det var lite down med den förlusten, men sen drog jag till Suads för första gången sen dom byggt om, va fint det blivit där. Det kan jag varmt rekomendera att gå till. Gött med en go, mysig restaurang/pub i vänersborg. det gillar vi! tummen upp :) Var där med Emma, en gammal vän från..högstadiet var det nog ja som vi lärde känna varandra. Pratade om allt möjligt, men främst om vår tid som reseledare....en tid som hon än så länge vinner över mig med ;) Men ge mig ett par säsonger så har jag jobbat lika länge som hon gjorde. Det var skönt och kul att prata lite i alla fall. Det är inte alla man kan sitta så avslappnat o prata om bara ..ja alltmöjligt...riktigt trevligt Emma :)  .....nedräkning pågår...27 dagar kvar. Och då ja...ja då flyttar jag för en period till ön Kreta i Grekland. Jag kommer då bo i Chania på nordväst kusten. Vilket äventyr, hoppas ni kommer och hälsar på!? :)

Det ska vara väldigt fint där på våren sägs det, och jag hoppas att få uppleva den grekiska naturen, så jag tänkte förhoppningsvis dixa mig en mountainbike där nere och cykla på de olika vandringsleder som finns där. Ska bli spännande. funderar lite på att ta med mig mina inlines också?? hmm...

Sen drog jag i alla fall till Båberg för att dansa till Arvingarna. och min goa vän Sofie Persson..du är allt underbar va :) Kommer o hämtar mig trots att du redan är på Båberg :D goa vännen :) Tack! Det var mycket fulla folk där på båberg...och jag vet inte..var nog mest seg efter det yberlånga träningspasset på friskis tidigare på dagen. Fick inte riktigt den energi jag ville ha....och sen så hade jag så förbaskat ont i benet...klantig som man är så gick man in i en sån där plåtlåda utanför en butik..du vet där man lägger i tidningar...så jag rev upp byxorna på högerknät och fick gå upp till mammsen o be om plåster :)  Massa blod :D

Det var lixom inte gjort för att det skulle bli min kväll på Båberg....Men det fanns sina ljusglimtar även på Båberg :) ....vissa som glimtade lite extra starkt, lite speciellare, lite varmare, lite mer pirr, mer känsla.

Önskade att natten skulle passera, känna en känsla, ett pirr tillsammans igen när morgonen lägger sina strålar mot blommorna i fönstret (mulet...hmm) ...o se den gröna knappen lysa online på fejjan :)

Nu ska jag OM 3 timmar leda pass på Friskis&Svettis.. så inte i 3 timmar, OM 3 timmar :) Idag blir det bara 1 timmes pass :P Hoppas det kommer mycket folk, det ska bli skönt att få samla lite kraft...Så nu jeklar ska vi snart kick ass!! :P haha...hög puls hög energi...gudars ..hur ska gårdagens ben orka med detta :P Känner att min benstyrke låt mitt i passet kommer kännas extra tuff idag ;)

Dagens låt för dig...
http://www.youtube.com/watch?v=7uHvGtoDOfk

My love, here I stand before you
I am yours now from this moment on
Take my hand, only you can stop me shaking
We'll share forever, this I promise you

[Chorus]
And when I look in your eyes
All of my life is before me
And I'm not running anymore
'Cause I already know I'm home
With every beat of my heart
I'll give you my love completely
My darling, this I promise you

My love, I can feel your heartbeat
As we dance now closer than before
Don't let go, 'cause I could almost cry now
This is forever, I make this vow to you

[Repeat chorus]

My darling, this I promise you
My darling, this I promise you

puss


ikea ritning sökes

jag känner hur en tomhet är fylld...men ändå tom ...tomheten består inte av något jag kan förstå, något jag vet, eller en ikea ritning på hur den ska hanteras..

Jag känner mig stressad men ändå lugn, pigg men ändå trött, ensam men inte själv, .... hmm...det känns inte riktigt bra, mår inte som jag vill...om jag bara kunde finna lösningen..

suck...


RSS 2.0