vad jag borde inse...

Ja då va det tisdag igen då. Ska snart leda jympapass på Friskis&Svettis i Vänersborg om några timmar. Konstigt det där hur man kan känna sig så omotiverad bara ett par timmar innan. Har inte ett dugg sug, men jag vet att när jag väl taggat till, och jag står där på det blåa jympagolvet så existerar inte för en stund världen utanför.

Det är lite konstigt kanske hur det kan bli så. Inte för att man är så uppslukad av vad man ska göra, vilka steg och rörelser. Dom kommer ju av ren automatik numera. Låtarna är väl inövade (och ja jag vet att jag borde byta låtar oftare...seg som fan på d).

Jag var i skolan i förmiddags och skulle redovisa ett grupparbete i kursen jag läser. Det börjar ju lite halvilla när jag inser att jag inte anmält mig till kursens tenta på fredag..smart. Men samtidigt kan jag inte riktigt förstå, VARFÖR ska man göra det?? Jag har ju redan valt att läsa kursen...klart jag vill göra tentan också för att få poängen. Inte fan skulle jag läsa en kurs på flera veckor o plugga som en galning om jag inte vill göra tentan för o få poängen. Skumt egentligen, men ganska vettig tanke tycker jag!

Redovisningen gick i alla fall bra, trots att jag inte behövde redovisa mer än 5-7 minuter. Man inser verkligen inte hur fort 5-7 minuter går. Jag hade utan tvekan kunnat prata i tio-tjugo minuter till. ibland bara kommer orden, tankarna, funderingarna och då är det så mycket lättare och då bjuder man samtidigt in de som deltar att själva fundera, ställa frågor osv. Vi var uppdelade i smågrupper i olika salar på skolan...tror vi var 9 personer i våran grupp.

Nästa vecka skall jag också hålla en redovisning..typ..Skall på jobbintervju för resebolaget VING, dom söker personer som vill jobba som reseledare. Det hade varit spännande ett tag. Då skall jag i 3-4 minuter berätta om ett resmål, få åhörarna att bli lockade att åka dit. Än har jag inte valt något, får klura på det i helgen som kommer (om jag hinner)....ska ju till Norrköping på dansbandskampen o dansa sen blir det kryssning på söndag-måndag o dansa till Date.

Jag är just nu i ett sånt där stadie att jag inte riktigt vet vad jag vill göra med mitt liv...inga dörrar som öppnats så till vida att jag fått ett intresse. Hur vet man om man är utbränd? Motorshowen i företaget i somras tog så mycket ork och energi av mig utan att ge mig så speciellt mycket (ekonomisk) tillbaka. Det har inneburit att jag har det rätt kämpigt just nu, för samtidigt krånglar csn med mig och vill inte ge mig studiemedel för studierna på högskolan eftersom jag pluggade på högskolan för nästan 10 år sedan och tog då under mina 4 månader på Karlstads Universitet bara nästan hälften av poängen. Detta trots att jag för flera år sedan betalat tillbaka hela min studieskuld till staten. Varför ska jag då inte kunna få ett nytt studiemedel nu när jag äntligen hittat något jag vill lära mig mer av?? Konstigt...därför har jag varit tvungen att leta jobb nu också.

Så därför ska jag på jobbintervju hos ving. Det kan väl vara spännande. Ville alltid bli det när jag var yngre. Vill jag det fortfarande? Jag tror det. Eller är det bara ett sätt att rymma verkligheten här hemma som jag samtidigt kan känna mig så trött på. Eller så är det också just det jag behöver. Alltså rymma vardagen i Vänersborg. Få nya krafter. Utan glasögonen på mig, så ser jag kanske inte den vägg som man lätt kan gå in i...är den närmare än jag tror? Eller har jag också inte märkt att jag gått in i den för länge sedan?

Oavsett, jag är rätt trött på mitt liv emellanåt just nu....Det är liksom svårt att se de där ljusa stunderna som jag vet ändå fyller mina veckor. Men som invånare av Sverige är jag nog som många andra....det är lättare att se det negativa, det är lättare att gräva ner sig än att ställa sig på toppen och kampera!

Jag hade tänkt att göra en lång utläggning om vad jag tänker och känner just nu...men slutade med att jag raderade 4-5 stycken som stod nedanför det jag skriver nu. En fråga bara....Vet DU vad som verkligen är viktigt för dig?

Jag tror jag vet precis...många människor (bland annat jag också) lägger så mycket energi på att trötta ut sig själv, må dåligt, känna sig ensam...och jag önskar jag kunde bara gå ut på balkongen och känna styrkan från mitt inre vina genom mig som en jetplan på himlen! Snabbt energifyllt! ...men nääe :P

Haft så många funderingar den sista tiden....jobbrelaterade problem....ifrågsättande kärleksbekymmer osv. Det enda jag söker är trygghet. Det kan visa sig på så många sätt. Både i en kärleksrelation, vänkrets, yrkeslivet och det materiella ha begären...  ja allt kan man återkoppla till trygghet, vad som gör mig trygg.

Undrar hur det ska bli? hmm....hoppas det i alla fall blir bra. Det blir det alldeles säkert :)

Man säkert tro om man läser mina tankar för första gången att jag bara är en nördig kärlekskrank idiot ;) Visst så är säkert fallet också men inte bara. Visst finns det en speciell person i mina tankar och gjort en längre tid. Helt underbar, vacker, intelligent, rolig och charmig....tyvär vet jag att det inte kommer bli vi....och då är frågan hur man ska förhålla sig till en vänskapsrelation...hmm...i dont know....jag hoppas jag kommer på ett bra svar på det...ditt sms är än obesvarat ..jag vet..sorry..vet inte vad jag ska skriva bara....eller jag vet vad jag skulle vilja skriva men inte vad jag borde inse.

Jaja....time will tell...and history's been telling all along...

TIPS: Slash senaste cd-skiva. Riktigt bra faktiskt.

Nu måste jag nog pigga upp mig (eller vila) 2 timmar kvar tills jag ska leda jympa på friskis.... bye for today.


Vägen leder vart?

Vi människor genomskådar oss alla, varför dölja sina tankar, känslor, drömmar. Låta sig falla ut i det okända. Ta till vara på allt det underbara som ligger framför sig. Vare sig du gör det för din omvärld eller för dig själv. Det spelar ingen roll åt vilket håll du går om du inte vet vart du är på väg. Det spelar ingen roll vart man kommer ifrån. Det viktiga är vart man är på väg!

Vet du vart du är på väg?


Godmorgon världen!

Godmorgon världen! Vilken underbar dag....nä nu tog jag nog i. Men lite skön låt ändå :) Dagen har börjat rätt gött alltså. Iofs..ville inte gå upp ur sängen, men bortsett från det.

Igår satt jag från tidig morgon till sena eftermiddagen i skolan och konterade och konterade och konterade ;) ...går ju en företagsekonomi kurs på Högskolan Väst och nu var tanken att vi skulle redovisa för ett företags ekonomiska händelser under 3 månader....shit va jobbigt det var. Siffrorna stämde ju inte riktigt som jag ville heller överallt ;) men men... 1 månad fick jag till o stämma 100% :) o dom andra nästan...ska se om jag inte kan klura lite på det i helgen.

Har precis varit på möte med TTELA, stans lokaltidning, där jag skulle förhandla mig fram en sjysst deal mellan dom och innebandyklubben (IBK Vänersborg Red Stars) nu när det vankas matchannonser i tidningarna osv. Jag hade redan fått en riktigt bra deal av tidningen Vänersborg Just Nu, och den kunde dom inte riktigt slå (Tack Stig) men fick ändå en riiktigt bra deal hos TTELA också. Så det känns som en bra start på den här dagen.

Idag ska jag klura fram en budget på hur den där arenahyran skall betalas för motorshowen i somras, det är inte så fett som man hade hoppats just nu, så dom va snälla nog o sa att vi kunde dela upp den betalningen. (kostar ju en del att hyra en hel arena) ;) Jag har ju inte ens fått CSN för studierna jag gör nu..så det är lite störande. Jag pluggade ju för runt 10 år sedan i Karlstad, och dom anser att jag tog för lite poäng på den perioden att jag inte borde få studiemedel nu. hmm...känns ju sådär kul.

Men men...det löser sig.. går ingen nöd på mig än :)

Var på jobbintervju häromdagen också. På Tendenz AB i Mellerud. Dom söker en person att bli deras nya marknadskoordinator. Det lät väldigt spännande, men lite nervös är jag samtidigt också. Rädd att man inte kan allt...fast dom ser/vet ju vad jag kan och gjort..så det borde dom ju kunna utvärdera om jag är den dom vill ha, om jag passar in i den roll dom söker. Undra hur det kommer kännas att ha en chef över sig igen? :) Det var ju nästan 1½ år sedan jag hade det. Sen dess har jag ju varit min egen och senaste månaderna har jag ju pluggat. hmm.... fast det verkar helt klart vara ett spännande företag, som jag tror man kan utvecklas och lära sig mycket utav. Men som sagt..jag har inte fått jobbet än ;) Men det hade varit väldans kul!

Nu ska jag ta o sätta lite fart här hemma....grejer har mest blivit stående denna veckan...bara pluggat pluggat o pluggat!! Vilket är bra iofs :) Bra Pontus!! Men nu får jag röja lite...tvätta kanske om det finns ledig tid i tvättstugan.. 

over and out!
Pontus


Is that the name of love

Sometimes you feel the pain. You might not bleed on the outside but inside you feel empty. You think that the emptieness never will be filled again.

It hurts so much, it feels like your soul try to escape. True love isn't always gentle tareing up old woums. Maybe I've been suffering, maybe you too. When is it enough?

I know that there's something 'bout you that no one noticed. Time will show she's special, history will show me right. My heart is young and broken, my soul so wet of love and soaken.

Why can't you come and fix it?
Why can't you see the darkness I just walked thrue. Join me in the path of finding, and explore what true love feels like. Share our feelings. Why have you been pushing me away. When I've let my life pour in your hands, why did you let it slip through your fingers.

Pain, so much pain. Is that the name of love? I challenge you, i dare you to let my love for you be true, for this day and the life to be, from this moment on.


Nattens val

och nu öser också regnet ner utanför....min själ den slappnar av likt himlakroppar när de lägger sig mot backen och droppar. Vattnet  mot rutorna slår, knackar mitt inre för att fråga hur jag mår. Mina muskler släpper spänning, faller in i tyngdens lagar, är en del av rymden som jagar, en stjärna eller två, tillsammans kan vi falla. Skapa något vackert och skratta till jalla jalla. Vattendroppar och stjärnfall. Våra drömmar närmas, jag hoppas att vi härmas.....kudden känns trygg och sval, när jag nu gjort nattens val.

drömmarna...är inget mer än just drömmar.

Vi skapade en värld med omtanke, hopp om kärlek och en framtid för lycka. Där drömmar kan leva och växa. Vi lät oss falla fritt, fångas upp av vår kärleks behag. Tankarna fick oss att sväva, nästan som på små rosa moln. Fantasin skyddade oss från sanningar, obehag och smärta. Drömmarna lät oss tro. Lät oss längta. Lät oss leva i nuet utan morgondag.

RSS 2.0