ready to mingle!

Jag erkänner!!! :)

Det här med bloggandet har inte riktigt blivit en naturlig del av min vardag än. Jag trodde nog faktiskt att jag skulle slänga mig över den här bloggen vareviga minut...så mycket som jag gillar o skriva o knattra ner alla mina tankar och funderingar. Ni som har mig på facebook vet ju precis vad jag talar om... för där har jag yttrat mig (terroriserat er?) länge nu. Men det är väl ändå bäst så, att det blir ett inlägg när jag faktiskt känner och har lust att skriva istället för att bara skriva för skrivandets skull!

Som titeln avslöjar ...så ska det minglas i eftermiddag/kväll!! :) eller ah..vet inte hur det ska gå till men... ska till högskolan väst i trollhättan på ett seminarie angående just hur man minglar. Nu kanske ni tänker som jag tänkte första gången jag läste rubriken på detta seminarie.....weird.... men när man kollar lite närmare, så handlar det ju om när man är ute på olika företagsträffar, nätverkar o sånt, hur man blir bättre på att ta steget fram och pratar med en okänd människa bara så där! Jätte bra ju om man kan bli bra på det...så jag hoppas att man får lite smarta tips och idéer. Tror det var Drivhuset på högskolan som arrangerar det.

Men några timmar till dit. Nu kokas potatisen och morötterna, falukorven ligger i stekpannan och jag sitter ned några minuter framför datorn med ett glas gott bubbelvatten (fläder smak)!! Jag är för den som inte vet...heeelt bubbeltokig! ...alltså kolsyra. ÄÄÄÄlskar allt som har kolsyra i sig...mm va gott det är :)) Såg häromdagen att Loka hade börjat med en ny smak ...Päron/Krusbär....åååh va gott det var!! ..snacka om att få ihop mina två favvosmaker i en flaska:) ...utan en gnutta alkohol haha...annars är ju absolut vodka päron en hit. Oerhört god! Även om jag lugnt kan erkänna (värst vad jag erkänner idag?) att jag ångrar att det blev såpass många på nyårskryssningen till kiel.... not good :/

Lite jobb har jag fått gjort idag också. Har ju mitt egna företag som jag försöker få igång. Håller ju på att starta ett nytt företag med min kompis Jessika också! Grejen är ju att mitt företag som jag har nu, är bara en bisyssla, så på pappret är jag ju egentligen arbetslös, så jag jobbar ju stenhårt nu på att tillsammans med Jessika få till en grym affärsidé som man kan börja jobba på heltid med istället. Det är ju liksom sjukt svårt o hitta ett kul och bra (eller nåt överhuvudtaget!!) jobb i dessa tider, så tänkte jag skulle försöka starta ett på heltid istället.

Dansen går bra också. Tränade med Marie igår (min danspartner). Hon är sååå duktig! Man känner nästan att man ligger lite i lä ibland jämfört med hur duktig jag tycker hon är :) I helgen blir det också en massa dans. Sannex på fredag i folkets park i thn och Blender på Båberg på lördag. Kommer bli riktigt kul!!

För den som missat så var jag o Marie i Falköping och dansade till Date. såå braaa....där mötte vi även upp våra härliga Buggelifoxers vänner!! 



 Jag dansar med mina goa kompis Hanna :)  Jag o Marie dansar :)   Jag o Marie dansar :)  

Fr vänster
Bild1: Jag o Hanna dansar i pausen
Bild2: Jag o Marieee dansar :)
Bild3: Jag o mina goa kompis Hannaaaa
Bild4: Jag o Marie foxxar :)
Bild5: Amy o grabbarna i Date




...20 minuter senare.... Ja nu har jag ätit också ...det jag skrev ovan stod på spisen är nu i magen :) ...Tittade lite på extreme home makeover också. Alltså det är ju gött överdrivet det programmet kan jag tycka... men på nåt vis så blir jag alltid berörd, av i alla fall någonting. En lycklig tår. Det var länge sedan jag fick en tår av lycka... har mest varit sorgsna tårar den sista tiden :(  Men jag har äntligen börjat känna mig starkare igen :) Mycket tack vare all dans och mina underbara vänner.



Efter mitt jympapass i tisdags förra veckan, så fick jag en present av Mikaela,
en av mina motionärer (som också dansar) en fin tröja :) go du är Mikaela!
en tröja som jag fick av en av mina vänner och motionärer efter ett av mina jympapass :) Glad jag blev!! :P




Efter dansen i onsdags förra veckan....så gick jag hem från min syster...hade ju lånat hennes bil till träningen. Så åkte först och släppte av Marie hemma hos sig, o sen upp till söstra mi. Det var rätt skönt faktiskt...vindstilla, var nog inte så kallt, snön låg stilla på backen. Tog några bilder på vägen hem... klockan är nånstans mellan 23.50-00:45 (mobilkamera..så bilderna är sådär i kvalitet)

    (C) pontusK of Sweden pontusK.se Pontus Karlsson Vänersborg 
(C) pontusK of Sweden pontusK.se Pontus Karlsson Vänersborg (C) pontusK of Sweden pontusK.se Pontus Karlsson Vänersborg (C) pontusK of Sweden pontusK.se Pontus Karlsson Vänersborg (C) pontusK of Sweden pontusK.se Pontus Karlsson Vänersborg (C) pontusK of Sweden pontusK.se Pontus Karlsson Vänersborg 

Kolla de sista två bilderna ...ni ser alla svarta "streck" eller "prickar" ...det är fåååglar...det var utan att ta i..fleeera tusen svarta fåglar!! Korpar, kajor, kråkar ..eller vad det kan ha vart..fåglar är inte nåt jag har så stor koll på ;) Men mååånga var dom i alla fall...det var helt sjukt...som taget ur en skräckfilm...kändes som att dom skulle attackera nästan haha.... ne men ..när dom åkte över stan så kände man vinden av dom...så de måste ha varit riiktigt många...

Jag tycker det var skönt ändå...trots de lite scary fåglarna... gick o lyssnade på nattradion.. underbart program i sveriges radio p3 och p4 på nätterna. Dom lirade lite klassiker som "Ram Jam - Black Betty", "Jakob Hellman - Hon har ett sätt", "The Verve - Bitter Sweet Symphony" och favvotryckaren på högstadiet "Wet Wet Wet - Love Is Allaround" .... underbar musik alltihopa!!:) Här är några bilder till från promenaden :)

(c) pontusK of Sweden pontusK.se Pontus Karlsson Vänersborg (c) pontusK of Sweden pontusK.se Pontus Karlsson Vänersborg (c) pontusK of Sweden pontusK.se Pontus Karlsson Vänersborg (c) pontusK of Sweden pontusK.se Pontus Karlsson Vänersborg

Ne dags o börja göra sig iordning. Diska lite och snygga till sig lite. Tur att man har vilodag från "jobbiga" aktiviteter idag... känner att man e lite trött i vaderna...träning i söndags, dans i måndags, träning i tisdags, och dans igår. sen blir d ju dans på fredag, dans på lördag, träning söndag, dans på måndag, träning tisdag o dans på onsdag....shit :) beach 2010 here i come! haha :)

Må så gott!!


Kommentarer
Postat av: Michaela (CLG_(87)

Kul att du skriver blogg Pontus :) Denna kommer jag definitivt följa ;)

Hoppas allt är bra!



Kram

2010-02-11 @ 18:24:01
URL: http://mimavibe.wordpress.com
Postat av: Sebastian

Sköna bilder brorsan! Gillar speciellt den på gågatan :)

2010-02-11 @ 20:18:40
URL: http://karlssonsebastian.blogg.se/
Postat av: Pontus

Tack ska ni ha!



Det var inte den på fåglarna då du menade brorsan?? oxå på gågatan ;) tycker den bilden ser läbbig ut ...kanske för att jag minns hur äckligt d kändes o stå där ...Brr

2010-02-11 @ 20:53:50
URL: http://pontusk.webblogg.se/
Postat av: Linda

Jag hoppas allt det blir några glas med vodka på färjan den 14/3 :-)

Kul blogg btw :-)

Kram

2010-02-11 @ 22:10:08
URL: http://beeinglinda.blogg.se/
Postat av: Ceca

Åh jag älskar oxå bubbel!!

Dock har min jävla kolsyrepatron precis tagit slut,

så jag sitter och förbannar den just nu.

Jag bara ääälskar att blanda det bubblade vattnet med flädersaft!

massa gott!!



Kraaam

2010-02-12 @ 12:33:06
URL: http://ceca.blogg.se/
Postat av: Pontus

Linda - Kanskeeeee ;) Man får ju sköta sig liiite i alla fall när man börjar bli så här gammal :P Kul att du gillar bloggen! Din är kul oxå:) mycket bilder! kraam



Ceca - Jag borde ju faktiskt fylla på min kolsyrepatron :) Har ju inte gjort det på säkert 5-8 år nånting haha :) MIIINST

Har ju en sån där gammal hederlig "sodastream 101" ;)



Så flädersaft o bubbel är gott? Minns att krusbärskoncentratet är gott i. o Champis :)

(men inte svart vinbär...uuu)



kraaam

2010-02-12 @ 13:04:16
URL: http://pontusk.webblogg.se/
Postat av: Syster

Ja, skojar du vilken toppen trim du har. Du är verkligen duktig!

Du har verkligen fått till mysiga bilder när du promenerade hem i vinternatten.



Puss och kram kära bror:)

2010-03-12 @ 04:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0